Netikett för sociala medier
Vi välkomnar dina bidrag, foton och videor på vår sida för sociala medier. Vi vill gärna ha objektiva och även kontroversiella diskussioner med dig och är öppna för förslag till förbättringar. Men det är också viktigt att vi behandlar dig på ett respektfullt och vänligt sätt.
Därför ber vi dig att följa några principer:
1. Din åsikt är viktig för oss
Har du en åsikt? Underbart, för det är precis vad vi vill läsa. Hjälp andra användare att förstå dina tankar. Var tydlig med vad du vill säga och undvik cyniska och ironiska kommentarer. Dessa kan lätt missförstås.
2. Behandla varandra med respekt
Behandla andra som du själv skulle vilja bli behandlad. Skicka inte förolämpande eller sårande meddelanden eller kommentarer och respektera andras åsikter. Kom ihåg att du kommunicerar på en offentlig plattform och med människor. Lägg inte upp något som är diskriminerande, våldsamt, pornografiskt eller innehåller rasistiskt språk. Inlägg som innehåller personangrepp, svordomar och förolämpningar kommer att raderas av oss.
3. Kommentarer är inte reklamutrymme
Meddelanden med kommersiellt innehåll eller reklam hör inte hemma på vår plattform. Därför kommer reklam och spam att tas bort från vår fanpage.
4. Respektera upphovsrätt och dataskydd
Du är ansvarig för vad du publicerar på Facebook - kontrollera därför dina egna foton och publikationer. Skydda dig själv och andra och följ, utöver vår netikett, Facebooks användarvillkor.
(https://sv-se.facebook.com/legal/terms/)
För att skydda dina personuppgifter förbehåller vi oss rätten att dölja dina personliga kunduppgifter, t.ex. ordernummer, adresser, telefonnummer eller foton och bilder.
5. Stå bakom din relation med Conrad
Om du har en relation med Conrad (t.ex. som anställd), vänligen meddela andra användare om detta i ditt inlägg
6. Ge oss tid att besvara dina frågor noggrant.
Vi på Conrad Social Media Team försöker att svara på alla frågor och besvara alla öppna frågor så snabbt som möjligt. I vissa fall kan det ta lite tid - många tekniska frågor eller leverantörsfrågor kräver noggrann undersökning. I sådana fall kommer vi att prata med andra kollegor och avdelningar innan vi besvarar din fråga. Om du behöver ett snabbt svar på din beställning, vänligen kontakta våra kollegor på Conrad kundservice. Alla viktiga kontaktuppgifter hittar du här: https://help.conrad.se/hc/sv/articles/360016343517
7. När vi för tillgängliga
Vi finns tillgängliga måndag till fredag mellan 08:00 och 17:00. På helgerna vill vi, Conrad Social Media Team, koppla av lite. Därför kan vi bara svara på dina frågor i början av den nya veckan. Vi ber om din förståelse.
Vänligen notera även Conrads integritetspolicy: https://www.conrad.se/sv/about/legal/privacy-protection.html
All viktig information om Conrad och många aktuella erbjudanden hittar du på vår hemsida: www.conrad.se.
Vi ber dig att följa reglerna. Alla bidrag kontrolleras av oss. Om bidragen bryter mot netikett eller rättsliga bestämmelser förbehåller vi oss rätten att ta bort dem från vår fanpage och att blockera användaren vid upprepade överträdelser.
Vi ser fram emot att fortsätta dela vår entusiasm för teknik med dig!
Ha det så kul med vår Conrad-fanpage!
Ditt Conrad-team
Status: Juli 2023